Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Regulamin
1. Liga LegendF1
1.1) Definicje:
Administracja Główna - osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji odnośnie funkcjonowania ligi. W lidze LegendF1 jest to PatrykTrusmaster80 oraz EmPiDi.
Pomocnicy - osoby odpowiadające za poszczególne elementy ligi, np. za stronę czy pisanie newsów. Należą do nich: FullKERS, Shymi, Bartek1337, Norbert, MisieQ1997 oraz TADEO.
Mod - modyfikacja do gry rFactor, wymagana do wejścia na serwer ligowy.
Serwer ligowy - serwer dostępny 24/7 na którym odbywają się sesje oficjalne i nieoficjalne.
Rada FiA - grupa osób wyznaczonych przez administrację do podejmowania decyzji odnośnie kar.
Strona ligowa - zawiera system ligowy, który służy przedstawiania wyników, obliczania punktacji i komunikacji z zawodnikami.
1.2.) Postanowienia Ogólne:
1.2.1 Przystępując do ligi akceptujesz poniższy regulamin.
1.2.2 W lidze zakazane jest używanie wulgaryzmów w stosunku do innych na serwerach TS3 oraz serwerze rFactor.
1.2.3 Każdy użytkownik, który posiada konto, może brać udział w dyskusjach na forum.
1.2.4 Posty nie na temat są traktowane przez Administracje jako SPAM i będą one usuwane.
1.2.5 W lidze zabronione jest polecanie innych lig, bez zgody Administracji.
1.2.6 Rozgrywki toczą się w oparciu o platformę rFactor 1.255
1.2.7 Uczestniczenie w rozgrywkach LegendF1 jest darmowe.
1.2.8 Dostęp do pełnej funkcjonalności strony użytkownik dostaje po zalogowaniu się na swoje konto.
1.3) Serwer i Gra:
1.3.1 Liga korzysta z czystej wersji rFactora, do którego jest wgrany mod F1 WCP 1999 z autorskimi modyfikacjami.
1.3.2 W lidze jest serwer TS3, na którym należy się zachowywać:
- Wchodzimy na serwer z nickiem
- Nie powodujemy hałasu
- Nie ubliżamy innych użytkowników
1.3.3 Serwer Ligowy rFactor jest ustawiony na zasadach, podanych poniżej:
a) Dozwolone Pomoce:
- Automatyczna skrzynia biegów
- Kontrola trakcji
- ABS
- Automatyczne sprzęgło
b) Pozostałe ustawienia:
- Paliwo: x3
- Opony: X3
- Awarie Mechaniczne: Normalne
- Długość Wyścigu: 50%
1.3.4 Dane do serwerów znajdują się na stronie głównej, w prawym panelu "Serwery Ligowe"

2. Uczestnictwo w lidze
2.1 Użytkownik wyraża chęć uczestnictwa w rozgrywkach poprzez dokonanie odpowiedniego zapisu na stronie ligowej.
2.2 Każdy nowy użytkownik może ubiegać się o licencję uprawniającą do pełnego udziału w lidze.
2.3 Użytkownik zdając licencję staje się kierowcą ligowym.
2.4 Kierowcy mogą zrzeszać się w zespoły.
2.5 Maksymalna liczba członków zespołu jest określona dla każdego sezonu.

3. Zachowanie na serwerze
3.1 Warunkiem pełnego uczestnictwa w każdej sesji na serwerze jest posiadanie aktualnej wersji moda ligowego oraz wymagane toru.
3.2 Podczas oficjalnych sesji (trening, kwalifikacje, rozgrzewka, wyścig) obowiązują ściśle określone zasady zachowania się zawodników.
3.3 Zabronione jest opuszczanie alei serwisowej (pitlane) przed zapaleniem się zielonego światła.
3.4 Kierowcy ustawiają się w pitlane jeden za drugim w bezpiecznych odstępach. Zabronione jest ustawianie się jeden obok drugiego przed wyruszaniem z alei serwisowej.
3.5 Zabronione jest celowe ścinanie szykan, niszczenie znaków, pachołków i innych obiektów znajdujących się na torze w celu szybszego pokonania okrążenia. Kierowca podczas okrążenia wyjazdowego i pomiarowego MUSI mieścić się w limitach toru.
3.6 Kierowca znajdujący się na torze powinien przestrzegać pokazywanych mu flag (żółta, niebieska, czarna)
3.7 Podczas okrążenia wyjazdowego należy przepuścić zbliżających się kierowców na okrążeniach pomiarowych oraz przygotować sobie odpowiedni odstęp za nimi przed rozpoczęciem pomiaru czasu.
3.8 Zabronione jest nieuzasadnione zwalnianie i zatrzymywanie się na torze, które wywołuje żółtą flagę.
3.9 Podczas kwalifikacji i wyścigu obowiązuje zakaz pisania na czacie. Jedynymi uprawnionymi osobami do pisania w trakcie trwania tych sesji są administratorzy.

4. Sesje Ligowe
4.1 Sesje ligowe tj. Trening, Kwalifikacje, Wyścig są uznane jako "Oficjalne", tylko wtedy, gdy na serwerze ligowym rFactor znajduje się conajmniej jeden uprawniony Administrator do prowadzenia sesji.
4.4 Jeśli u kierowcy przy dołączaniu do serwera wystąpi niezgodność plików (mismatch) typu .hdv lub też jeśli istnieje podejrzenie użycia tzw. cheatu, administracja ma prawo do usunięcia kierowcy z serwera.
4.5.1 Start bezpośrednio poprzedza okrążenie rozgrzewkowe - podczas jego trwania obowiązuje prędkość maksymalna 250 km/h. W przypadku jej przekroczenia zakładana jest odpowiednia kara. O innych możliwych sytuacjach w Kodeksie Kar.
4.5.2 Dozwolone są maksymalnie 2 restarty, i to pod warunkiem, że odpadnie 50% stawki lub za jednomyślną zgodą startujących. Musi się to odbyć w przeciągu pierwszych 3 okrążeń wliczając okrążenie rozgrzewkowe.
4.5.3Jeśli w wyścigu pozostanie mniej niż 3 kierowców wyścig jest przerywany. Jeśli zawodnicy przejechali mniej niż 50 % dystansu wyścigu przyznawana jest połowa punktów.
4.6 Podczas wyścigu dozwolone jest tankowanie, a mieszanki mogą być dowolnie dobierane. Pitstop w wyścigu jest przy tym obowiązkowy.
4.7 Przebywanie na torze mimo wykrycia u kierowcy błędów gry, np.:
a) "Speed bug'a"
b) Zbyt wysoki ping
c) Niewidoczności bolidu kierowcy na powtórce z serwera grozi usunięciem z serwera oraz dyskwalifikacją z danej sesji.
4.8 Sesja zostanie uznana za zakończoną wtedy, gdy jeden z uprawnionych Administratorów napisze na serwerze Sesja zostaje zakończona.
4.9 Korzystanie z czatu na serwerze jest dostępne podczas sesji rozgrzewkowej lub treningowej.

5. Trening
5.1 Podczas każdego weekendu wyścigowego odbywa się jedna sesja treningowa.
5.2 Sesja treningowa trwa 60 minut.
5.3 Podczas sesji treningowej kierowca może wykonać dowolną liczbę okrążeń.
5.4 Po zakończeniu treningu odbywa się wyścig testowy.
5.5 Podczas całej sesji treningowej, jest dozwolone wchodzenie na trening.

6. Kwalifikacje
6.1 Kwalifikacje odbywają się w niedzielę przed wyścigiem o wyznaczonej godzinie.
6.2 Kwalifikacje trwają 20 minut.
6.3 Na podstawie wyników z kwalifikacji ustalane są pozycje startowe do wyścigu.

7. Rozgrzewka
7.1 Podczas rozgrzewki kierowcy mogą wykonać próbny start z końca alei serwisowej oraz sprawdzić zjazd do pitlane.
7.2 W jej trakcie zakazywane jest wychodzenie z serwera - ustawiane są wówczas pozycje startowe.
7.3Jeśli kierowca opuści serwer podczas warmupa po ustawieniu pozycji, startuje z końca stawki.

8. Wyścig
8.1 Wyścig odbywa się na dystansie około 160 km. Dystans wyścigu dla poszczególnych torów określa kalendarz.
8.2 Administracja ma prawo zmienić dystans wyścigu w trakcie sezonu, jeśli istnieją ku temu powody.
8.3 Aby kierowca został dopuszczony do startu w wyścigu, musi spełnić następujące warunki:
a) Posiadać licencję uprawniającą do startów.
b) Posiadać czas poniżej 107% najlepszego czasu według wskazań hotlaps.
c) Nie posiadać kary w postaci zakazu startu w danej rundzie lub sezonie.
8.4 Administracja ma prawo dopuścić gracza do rozgrywek jeśli nie spełnia punktu 8.3b pod warunkiem, że gracz uzyskał przed wyścigiem czas dający 107% najlepszego czasu kwalifikacji pod warunkiem wysłania nagrania z danego przejazdu przed wyścigiem.
8.5 Start wyścigu odbywa się z pól startowych po okrążeniu formującym.
8.6 Ustawienie na starcie jest uzależnione od wyników kwalifikacji oraz kar.
8.7 W przypadku nałożenia na gracza startu z alei serwisowej, kolejność zawodników w alei ustalana jest na podstawie czasu z kwalifikacji.
8.8 Przed wyścigiem kierowcy startujący z pól startowych przejeżdżają jedno okrążenie formujące i ustawiają się ponownie na starcie. W szczególnych wypadkach administracja może odwołać okrążenie formujące.
8.9 Wyścig rozpoczyna się gdy zgasną wszystkie czerwone światła. Kierowcy startujący z pitlane czekają na zielone światło na końcu alei serwisowej, które zapala się gdy lider wyścigu przejedzie cały pierwszy sektor toru podczas pierwszego okrążenia.
8.10 Do użytku dopuszczone są wszystkie dostępne mieszanki.
8.11 Kierowca może otrzymać automatyczne kary przejazdu przez boksy lub stop&go, które musi wykonać przed ukończeniem wyścigu.
8.12 Wyścig kończy się gdy ostatni kierowca który nie wycofał się z wyścigu przekroczy linię mety.

9. Zespoły
9.1 Każdy zespół może zatrudnić 2 kierowców etatowych i jednego testowego.
9.2 Administracja może przypisać do zespołu kierowce szukającego posady tylko wtedy gdy zespół nie posiada kierowcy testowego.
9.3 Administracja nadzoruje zmiany w zespołach.

10. Punktacja:
10.1 Punkty są przyznawane, według odpowiedniego klucza: 25,18,15,12,10,8,6,4,2,1
10.2 Za zdobycie pierwszego pola startowego podczas kwalifikacji przyznawane są 2 punkty.
10.3 Za zdobycie w trakcie wyścigu najszybszego okrążenia otrzymuje się dodatkowy punkt.

11. Kary
11.1 Kary za poszczególne przewinienia są przyznawane zgodnie z Kodeksem Kar.
11.2 Rada FiA w szczególnych przypadkach może przyznać karę wykraczającą poza ramy określone w tabeli.
11.3 Za każde przewinienie na konto gracza przypisywane są punkty karne.
11.4 Punkty karne sumowane są z ostatnich 8 wyścigów.
11.5 Gracz który uzbiera 16 punktów karnych otrzymuje karę startu z boksu w następnym wyścigu.
11.6 Jeśli gracz o którym mowa w punkcie 11.5 otrzymał kare startu z boksu na podstawie tabeli lub decyzji rady FiA to kara z punktu 11.5 zostaje przesunięta na kolejny wyścig.
11.7 Gracz który uzbiera 18 punktów karnych traci licencję na okres 4 tygodni.
11.8Administracja sprawdza okrążenie formujące oraz pierwsze okrążenie. Jeśli nie pojawią się skargi od kierowców w odpowiednim miejscu, więcej nie będzie rozpatrywane.
11.9Czas na składanie skarg to 48 godzin po zakończeniu wyścigu.

12. Punkty karne:
12.1 Punkty karne są przyznawane kierowcą, który złamali określony punkt z kodeksu kar.
12.2 Punkty karne z konta użytkownika są co 2 miesiące redukowane o 10 punktów. Występy nieoficjalne, takie jak fun nie wliczają się do oficjalnego wyścigu.

13.Nieobecności
13.1Nieobecność podczas treningu i kwalifikacji nie skutkują żadnymi karami.
13.2Jeśli kierowca chce zgłosić nieobecność, musi napisać prywatną wiadomość do jednego z adminów powód nieobecności, a jeśli ma taką możliwość, napisać na forum w odpowiednim dziale według podanego tam wzoru.
13.3Ilość nieobecności oznaczona jest w podstronie Zespoły w sekcji Liga. Oznacza się je kolorem wokół nicku kierowcy i oznaczają poszczególno:
a)kolor zielony - 0 nieobecności
b)kolor pomarańczowy - 1 nieobecność
c)kolor czerwony - 2 nieobecności
d)kolor fioletowy - 3 nieobecności
13.4 Jeśli kierowca będzie mieć 4 nieobecność w przeciągu 7 rund, zostaje przeniesiony na stanowisko testowe swojego zespołu. Jeśli w kolejnych rundach będzie regularnie się pojawiać, to zostanie przywrócony na kierowcę etatowego.
13.5Jeśli kierowca nie usprawiedliwi swojej nieobecności w przeciągu 24 godzin od zakończenia wyścigu, otrzymuje karę 5 punktów karnych.
13.6W razie nieobecności kierowcy etatowego pierwszeństwo w zastępstwie ma kierowca testowy tego samego zespołu . W razie jego braku zespół może wybrać własnego zastępcę, pod warunkiem zaakceptowania go przez Administrację.
Następne GP
Runda 4 | Monte Carlo
Trening Kwalifikacje Wyścig
01.07.17 | 19:00 02.07.17 | 19:00 02.07.17 | 19:35
POBIERZ TOR
Serwery Ligowe
Serwer rFactor
Adres IP: 91.196.48.246:24000
Hasło: f1 Status | Online
       
Serwer Team Speak
Adres IP: ts3.r-fanatic.pl
Hasło: f1 Status | Online
       
Klasyfikacja Generalna
Klasyfikacja Kierowców
1       Pawluz       Benetton 35
2       EmoBoy       Jordan 35
3       EmPiDi       Sauber 28
4       Shymi       Sauber 18
5       Patryk913       Minardi 15
       
Klasyfikacja Konstruktorów
1       Sauber 46
2       Benetton 43
3       Jordan 36
4       BAR 23
5       McLaren 18
Zobacz pełną klasyfikacje
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Brak tematów na forum
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 58
· Najnowszy użytkownik: Bartek1337
Powered by PHP-Fusion copyright 2002 - 2015 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Projekt i wykonanie: DameQ
Edycja: Pawluz